U tjednu od 21.2.-25.2.2022. u prostoru Medicinske škole Bjelovar održan je niz radionica iz područja inovativnih metoda poučavanja i modela učenja. Kroz radionice nastavnici su upoznati s metodom igrifikacije, obrnute učionice, istraživačkim učenjem u online okruženju, kreativnosti i dr.
Cilj radionica je potaknuti nastavnike za uvođenjem promjena u svoj način rada, personalizirati poučavanje, učiniti učenje zabavnim, suradničkim i otvorenim, stvoriti okruženje u kojem će učenik učiti kako učiti, ojačati digitalne kompetencije i demonstrirati primjere iz prakse.
Suvremena nastava temelji se na ideji aktivnog učenika koji kroz istraživanje i interakciju s drugim učenicima usvaja nove spoznaje i razvija svoje vještine.
Paradigma učenja značajno se promijenila. Učenik istražuje, povezuje, kritički razmišlja, donosi odluke, rješava probleme, komunicira, surađuje i vrednuje. Nastavnik; vodi, savjetuje, odgaja, otvoren za pitanja, planira, organizira, moderira, osmišljava aktivnosti, primjenjuje suvremene i inovativne strategije poučavanja, prati, procjenjuje, vrednuje.
Istraživačko učenje učenicima omogućuje sudjelovanje u aktivnostima koje ih navode na prilagodbu postojećeg znanja ili stjecanje novog znanja. Izgradnja znanja pomoću znanstvenih metoda koje se temelje na:
istraživanje – otkriće – pronalaženje.
Orijentirano je na učenika – učenici imaju kontrolu nad procesom učenja i konstruiraju vlastito znanje.
Primjena inovativnih metoda poučavanja omogućit će približavanje učenicima na njima prihvatljiv i razumljiv način.
Motivirati učenike za samostalno i suradničko učenje te razvijati njihove interese. Osim toga olakšat će im učenje i pripremiti ih za cjeloživotno učenje.
Učenici su uključeni i angažirani, potaknuti na istraživanje, suradnju i kritičko mišljenje. S druge strane nastavnici će usvojiti nova znanja, unaprijediti osobne i profesionalne kompetencije i implementirati nova saznanja u vlastitu nastavnu i stručnu praksu.